1

Téma: osazení prot. pneumatik různých značek koster na jedné nápravě

Má někdo zkušenosti s montáží prot. pneu různých značek koster na jednu nápravu ? Četl jsem názor pracovníka fi. Bridgestone, který se k tomuto vyjadřuje ve smyslu, že montáž protektoru různé značky je na jednu nápravu možná.
Zjednodušeně řečeno: Protektorované pneu jsou vyloučeny z rozsahu platnosti Směrnice 92/93/ES a obchodní značka původní pneu tak není součástí zákonného označení, ak je uvedeno v rozhodnutí Rady 443/2006/ES a název původní pneu nemůže být určující pro zákonné požadavky čl. států EU na montáž protektorovaných pneumatik.

2 Naposledy upravil: Jan Medveď (18.12.2013 09:37:26)

Re: osazení prot. pneumatik různých značek koster na jedné nápravě

Směrnice je jedna věc, ale druhá věc je naše vyhláška 341/2002 Sb., kde se v § 21 uvádí podmínky pro pneumatiky (týká se vozidel s českou registrační značkou):
13) Na vozidle se nesmí, s výjimkou nouzového dojetí, současně použít pneumatiky různých rozměrů a konstrukcí, pokud při schválení technické způsobilosti není stanoveno jinak. Na téže nápravě musí být používány pouze shodné pneumatiky. Konstrukcí pneumatiky se rozumí konstrukce diagonální, radiální, smíšená (BIAS BELTED). Shodnou pneumatikou se rozumí pneumatika stejného rozměru, konstrukce, druhu dezénu a značky. Druhem dezénu pneumatiky se rozumí dezén letní a dezén zimní, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení M+S, M.S, M/S nebo MS; za zimní dezén se považuje též speciální dezén, u něhož je na bočnici pneumatiky vyznačeno označení ET, ML nebo MPT.

3

Re: osazení prot. pneumatik různých značek koster na jedné nápravě

vyhláška 341/2002 -> 341/2014 Sb., která je v těchto bodech naprosto shodná, tvrdí výše uvedené restrikce, ovšem pokud je protektorování ve výsledku shodné s původním stavem, nejedná se o pneumatiku rozdílné konstrukce ani typu, navíc rozlišování dezénu na letní zimní či smíšený není tak dogmatická restrikce....

6. Vzájemný rozdíl vnějších průměrů jednotlivých nezatížených pneumatik na téže nápravě nebo ve dvojité montáži nesmí být větší než 1,5 % vnějšího průměru.